120222 - Allt går framåt



Ibland är det kul att tänka tillbaka på när man var yngre, runt 16 kanske och man trodde att man så himla mogen och att man kunde allt och visste vad livet handlade om. Jag skrattar 16-åriga mig rakt i ansiktet! Haha. Nu är jag iallafall mogen nog att inse att jag fortfarande håller på att mogna och lära mig nya saker hela tiden. Jag skulle vilja se, hur jag hade hanterat de problemen jag har idag, för några år sen. Jag tror att jag hade brutit ihop. Det roliga är att jag tog allt så hårt när jag var mindre, motgångar som jag idag inte ser som alls stora. Jag har lärt mig att alla motgångar inte är världens undergång och att allt faktiskt löser sig med vilja och lite tur. Man måste ta vara på alla möjligheter och dessutom veta att när en dörr stängs så öppnas en annan. Se allt från det ljusa sidan. Klart, man har sina dagar då man får lov att ligga hemma och tycka synd om sig själv och klaga, jag är bara glad att jag får mindre sådana dagar för åren som går :)

Jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram till, haha. Kanske att man ständigt utvecklas som människa och runt varje hörn väntar något nytt, bara man tar stegen framåt och i rätt riktning. Ibland måste man ta och reflektera över livet. Det ska bli kul att se tillbaka på mig själv som jag är nu om 5-6 år!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0